BMO 2012-Yorumlar ve Genel Değerlendirme



/*
Semboller
F.E.K. Fehmi Emre Kadan (Koordinatör)
S.B. Selim Bahadır (Koordinatör)
M.E.A. Mehmet Efe Akengin (Balkan A Takımı-Yarışmacı)
V.G. Vefa Göksel (Balkan A Takımı-Yardımcı Lideri)
C.T.Y. Cafer Tayyar Yıldırım (Koordinatör)
*/


KONAKLAMA ve PROGRAM


F.E.K.:
İki kere Balkana katıldım, birisi Makedonya, diğeri Sırbistan’daydı. Orada kaldığımız oteller pek kaliteli değildi. Organizasyon bölgesi açısından da çok iyiydi diyemem. Bu seneki Balkan ise hem kalınan otel hem de yer açısından çok iyiydi.

S.B.:
Antalya bence gayet iyi bir seçim, bu vakitte Antalya’daki otellerin fiyatları yaz fiyatlarının üçte biri dörtte biri fiyatında. Özellikle Belek tarafındaki oteller havalimanına da yakın, ulaşım kolay yani. Ve geziler için de Antalya çok uygun. Ayrıca havuza ve denize girilebilenecek kadar da sıcaktı hava.

M.E.A.:
Öğrenciler olarak, diğer ülkeden olimpiyatçılarla kaynaşmak için çokça imkan ve zamanımız oldu. Mesela geçen seneki balkanda arada boş zaman olan gün yoktu. Bu seneyse zaten plaj voleybolu, futbol, basketbol, masa tenisi, bilardo, golf derken hem isteyerek hem ister istemez kaynaştık, ingilizce pratiği yaptık. Belki etkinlik olarak tek eksik denebilecek şey, IMO’da olan fakat burada göremediğim sayısız kutu oyunlarının olduğu bir odaydı (IMO 2011’de, içinde Jenga, Risk, Monopoly, Kart oyunları gibi bilimum sayıda oyunun oynanabildiği ve sosyalliği son raddeye ulaştıran bir oda vardı ki hala oradan istifade edemediğime aklıma geldikçe yanarım.).
Hatta ironik bir şekilde, Arnavutluk’dan bir kız, çok fazla etkinlik olduğu için herkesin onlarla uğraşmaktan pek de aslında konuşmadığını iddia etti. Bence doğru olmamakla beraber, bu tezine kanıt olarak geçen seneki Balkan’da yapılacak hiçbirşey olmadığı için insanların mecburen oturup konuşmak zorunda kalmasını gösterdi.


KOORDİNASYON


F.E.K.:
Genel olarak memnun kaldıklarını gözlemledim. Kimse şikayetçi görünmüyordu.
Koordinasyona iyi hazırlandık. Zaten birçok ülke planlanan saatten önce koordinasyonu bitirdi. Bazı ülkeler işi biraz uzattı ama yine de bizim açımızdan başarılı bir koordinasyon oldu. Bazı ülkelerin fark etmediği puanları biz gösterip verdik, o açıdan bence memnun olmuşlardır.

S.B.:
Koordinasyon bizim açımızdan çok yorucuydu, mümkün olduğunca adil olmaya çalıştık. Edindiğim bilgilere gore çoğu ülke çok çok memnun kalmışlar koordinasyondan, hatta bazıları şu ana kadar gördüğümüz en iyi koordinasyon demişler.

M.E.A.:
Belli olan sonuçların anında projeksiyon ile yansıtılması IMO’da da gördüğüm hoş bir ayrıntıydı.


SINAV SORULARI

M.E.A.:
28 Nisan’da yapılan 2012 Balkan Sınavdaki 4.soru (fonksiyon sorusu) henüz 25 nisan’da yapılan USAMO’da çıkmıştı ve aynı gün internete konulmuştu. İronik olansa, bizim sınavda 4. soru olan(en zor soru yani) bu soru USAMO’da da 4. soru yani 1-4 seviyesinde olup en kolay soru kategorisindeydi. Noktasına virgülüne notasyonuna kadar aynı olan sorunun bu şekilde iki sınavda çıkması gibi bir fiyaskonun yaşanma sebebi ise şu:
Yaklaşık 2 yıldır Suudi Arabistan takımına uluslararası çapta bilinen birkaç amerikalı hoca koçluk yapıyor (BU sebepten ötürü ki 2 yıl öncesine kadar birkaç puan alırlarken, şimdi gümüş-bronz alabiliyorlar). Bu soruyu hazırlayan çalıştırıcı, Arap takımındaki hocalara “bu soruyu alılştırma olara çözdürürsünüz” diyerek vermiş. Takım liderleri de Balkan’a önerdiler ve seçildi. Garip olanı ise, o çalıştırıcı aynı soruyu USAMO’ya da önermiş. Tabi sınavdan sonra yapılan toplantıda Arap takımı lideri olanlar için özür diledi. Neyse ki 2-3 kişi dışında kimse sorunun çözümünü daha önce görmemişti.
Sınavın kolay olmasının sebebi, birkaç ülkenin liderlerinin bir araya gelerek sınavın genç balkan gibi sadece tam yapanların altın aldığı bir formaya çevirmek konusunda oylamada oy kullanmaları.

S.B.:
Suudi Arabistan takımının eski ve yeni çalıştırıcıları birbirlerinden habersiz ayni soruyu Balkan ve USAMO’ya önermişler. Bizim Balkan sınavından iki gün önce gerçekleşen USAMO’da çıkan soru maalesef bizim sınav için de seçilmişti ve bunu hiçbir lider ve biz fark etmedik. Balkan-Kısalistesi Balkan sınavından 4-5 gün öncesinde hazırlandığından Türkiye bu konuda tamamıyle suçsuz ve hatasızdı.

C.T.Y.
4. soru konusunda Türkiye’nin muhakkak suçu yok. Ama yine de sınavdan bir gün önceki akşam bir google’a yazabilirdik koordinatörler olarak.
Bir çok olimpiyatçı
Türkiye için geçmiş balkanlar bir kriter olamaz ama geçmiş balkanlarda da orjinal olmayan sorularla öğrenciler karşılaşmıştı zaten. Hatta o kadar ki, eski balkanlarda sorulmuş bir soru bile tekrar sorulmuştu.


ORGANİZASYON

F.E.K.:
Misafirlere gayet iyi davranıldığı görüşündeyim. Bu açıdan başarılı bir organizasyondu.

S.B.:
Türkiye’nin misafirperverliği her zamanki gibi çok iyiydi. Diğer ülkelere sorsanız olimpiyat her sene Türkiye’de olsun derler.
Akademik komitemiz ve TUBITAK çalışanları çok büyük bir özveriyle çalıştılar bu olimpiyat için, ve senelerce unutulmayacak bir olimpiyat oldu diye düşünüyorum.

M.E.A.:
Organizasyon tarafından öğrencilere (yukarıda resimde de gördüğünüz gibi)birçok hediye verildi(hediye listesi), usb’den sabuna, zeytinyağı’ndan lokuma envai çeşit şey bulmak mümkün; bu konuda içeriği hazırlayanları tebrik ediyorum. Özellikle usbler sayesinde ciddi döküman alış verişi oldu takımlar arasında. Çantadaki tek gariplik, konan iki tişörtün medium boy olmasına karşılık yağmurluğun xxl olmasıydı🙂
Her ülkenin rehberinin, mümkünse o ülkeden gelen ve türkiye’de okuduğu için türkçe bilen üniversite öğrencilerinden seçilmesi çok orjinal bir fikir olmuş; şimdiye kadar böylesini görmemiştim.
Fotoğrafların internete konulması konusundaki serilik ve ayrıldığımız gün verilen fotoğraf ve videolar cdsi çok hoş oldu.(fotoğraflar için BMO 2012 facebook sayfasına bakabilirsiniz)
Ödül töreni’nin olduğu gün yapılan yat gezisinde yukarıdan insanların üstüne beyaz köpük dökülmesi cidden ilginçti.
Bu güzel organizasyonun ortaya çıkmasında emeği geçen herkese, özellikle Eray abiye, Demet ablaya, Okan, Azer, Şahin hocaya, seneye de Genç Balkan’ın türkiye’de yapılacağını söyleyerek bizleri sevindiren Şemsettin Hocaya ve nicelerine teşekkürleri bir borç bilirim.


AKILDA KALAN ANLAR

F.E.K.:
Biri Arnavutluk liderinin bizim ısrarlarımıza rağmen 1. soruda öğrencinin birine puan almak istememesiydi. Çok uğraştık ama o kazandı🙂. Diğeri ise koordinasyonda boş bir anımızda yanımıza gelip bize fıkralar anlatan Yunan lideriyle olan anımızdı. Kendisi çok neşeli bir insan, aklına geldikçe anlattı, güzeldi.

M.E.A.:
Açılış töreninde Azer hocamızın bizlere hep yaptığı öğütü ingilizce kürsüde yapması herkesi gülümsetti: And dear contestants, please don’t make simple calculation errors, especially at the beginning of the solution.🙂
Academic Organizing Comitee’de olan Azer Hocamız‘ın kendisi için çıkarttığı ve kendi imzasını taşıyan Participation Certificate to BMO’yu görünce gülmemek için kendimi zor tuttum.🙂
Belki de en güzeli, BMO vasıtasıyla hep adlarını duyup da göremediğimiz, olimpiyata zamanında büyük emek vermiş veya hala verip de çok uzaklarda olan Ali Ekber Gürel, Özgür Kişisel, Mehmet Kaysi gibi isimlerin hepsini birden görmüş olmaktı. Yarışmanın cümbüşünde hepsini yakından tanımak mümkün olmadı, fakat en azından tanış olduk.

Bir çok olimpiyatçı:
Son kapanış yemeğinin olduğu geceden sonra, Mehmet Tagiyev hocamızın yüzmeden sonra halay ve türevlerinde de 1 numara olduğunu gördük.🙂

V.G:
Farklı ülkelerden bir çok çalıştırıcı ve liderle tanıştım. Refail Hoca‘yla iyice samimi oldum🙂. Gerçekten çok güzel bir organizasyondu. Güzel bir tecrübe oldu.

C.T.Y.:
Meşhur isimlerle bir araya gelme fırsatını yakaladık. Mesela Ali Ekber Gürel amerikan matematik olimpiyat sistemini anlattı gerçekten çok güzeldi. Ayrıca Şemsettin Türköz ile tanışma ve konuşma fırsatım da oldu. Kendisini makul ve anlaşılabilir olarak gördüm. Ayrıca bütün olimpiyatçılar ve olimpiyat hocalarımızla bir araya geldik. Koordinasyon ekibinin büyük bir kısmının ve bir yardımcı liderin doktorası olmayan matematikçilerden oluşuyor olması aslında olimpiyat hocalığı için doktora şartına gerek olmadığının bir göstergesiydi. Genç olimpiyatçıların, Tübitak tarafından kullanılması gerekli kesinlikle…

Bir Yorumda Bulunun.

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s