Bir Olimpiyatçı Yaz Mevsimini Nasıl Değerlendirir?

Standard



1- Mayıs belli olana kadar yeterince dinlenmişsinizdir. Tekrar tatil hayalleri kurmayın.

2- Olimpiyat çalışırken eğer okul derslerinden geri kaldıysanız bir an önce bu açıklarınızı kapayın. Olimpiyat çalışırken içiniz rahat olsun. okul dersleriniz iyi olursa olimpiyat çalışma motivasyonunuz artar ve üstelik aileniz de size karışacak bahane bulmakta zorlanırlar.(Aileler bahane bulma konusunda iyidir onları hafife almayın)

3- Olimpiyat çalışması adına eksik olduğunuz konuların listesini yapabilecek kadar olimpiyat bilginiz var. Tübitak kampına kadar önünüzde tahmini 8-9 hafta olacaktır. Bu haftaları güzel bir şekilde planlayın.

4- Hangi konuyu hangi kitaptan çalışacağınız muhakkak önemli ama o kadar da kritik bir karar değil. Varsa olimpiyat hocanızla yada sizle beraber olimpiyat çalışan öğrencilerle oturup hangi dökümanları çalışacağınıza karar verin. Artık döküman seçimi eskisi gibi zor değil. Çözümleri de elinizin altında olursa iyi olur.

5- İnternetten uzak durun. İnternet ihtiyaçlarınızı biriktirip haftalık olarak internete girmeye çalışın.

6- Bilgisayar oyunu ihtiyacınızı da benzer bir şekilde programlamanız tatil döneminden daha fazla istifade etmenize yardımcı olacaktır. Bilgisayar yada diğer “spor”sal aktivitelerden hoşlanıyorsanız bunları “positive reinforcement” yani sizi teşvik edici öğeler olarak kullanın. Mesela bu 3 konuyu bugün bitirirsem dota oynayacağım diyebilir ve bu konuda irade gösterebilirsiniz. Belki böylece ders çalıştığınız zaman dilimini daha eğlenceli hale getirebilirsiniz.

7- Tatil boyunca olmasa da yine de belli bir dönemde yapılan grup çalışmalarında fayda olabilir. Eğer uyumlu bir çalışma grubu ve denetleyici bir lider varsa grup çalışmaları öğrencileri daha çok çalışmaya sevk edebilir. Haset şekline dönüşmeyen, gıpta formundaki hırs ve azim duygusuyla öğrenciler, arkadaşlarının çalışmalarından olumlu etkilenebilir. Bu şekildeki grup çalışmaları grup içerisindeki, asosyallik, hiperaktivite ve dikkat eksikliği özelliklerine sahip öğrencileri de motive eder. Onların olumsuz özelliklerini törpüleyici etkide bulunur.

8- Mayısı geçememiş ama sene içerisinde çok emek sarfetmiş öğrenciler, yaz süresince unutulmamalı. Olimpiyat çalışmalarına devam etmeyecek bile olsalar onlarla ilgilenilmeli. Hatta yaşça kendilerinden küçük öğrencilere ders anlatmaları sağlanarak özgüvenleri tazelendirilmelidir. Bu noktada, eğer yazın bir grup çalışması yapılacaksa bu çalışmanın bir kısmına kesinlikle davet edilmeli, tecrübelerinden faydalanılmalıdır.

9- Mayıs’ı geçenler, özellikle kamptan 1-2 hafta önce çalışma tempolarını artırmalı kampta anlatılacak konuları başarılı bir şekilde anlayacak gerilime ulaşmalıdır. Denizden çıkıp kurulanıp hemen kampa gidilmez.

10- Yaz mevsimi çalışanların çalışmayanlardan ayrıldığı dönemdir. Yaz mevsimini iyi değerlendiren bir olimpiyatçı bütün rakiplerine fark atabilir. Anlamadığı bir çok konuda uzman hale gelebilir.

11- Matematikle beraber kültür hayatınızı da ihmal etmeyin, çeşitli dergiler ve kitaplar okuyarak zihnen doygunluğa ve dinçliğe de ulaşmayı ihmal etmeyin.

Sürçü lisan ettikse affola

Bir Yorumda Bulunun.

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s