Matematik Bölümünü Seçmeden Önce 4 Şeye Dikkat Edin

Standard

1- Soyut ve hiçbir işinize yaramayacak onlarca konuyu öğrenmek ister misiniz? Farklı matematik bölümlerinin ders programlarını incelediğiniz zaman çoğunun uygulamadan çok teoriye yönelik olduğunu farkedeceksiniz.
2- Üniversite matematiği, Lise Matematiğine yada dergilerin arkalarındaki zeka sorularına yada 21 filmindeki hilelere benzemez. Matematik bölümünde matematiğin gerçek yüzü ile tanışırsınız. Sayfalarca süren ispatlarda her zaman mantık oyunları yada eğlenceli ispat geçişleri olmaz. Sabır ve gayret gerektirir. Mesela 4.sınıf reel analiz dersinin türkçe olan arşivine bir bakmanızı tavsiye ederim.
3- Üniversite matematiğini sevmeniz %83 oranında dersi anlatan kişiye bağlıdır. Fakat öğretim elemanlarının yarısından fazlası ders anlatma kabiliyetinden yoksundur diyebiliriz. (Bu durumu ispatlayacak bir döküman göstermek uygun olmayacağı için buradaki fikir desteksiz bırakıldı.)
4- Bitirince ne olmak istiyorsunuz? Akademisyenlik için en az 6 sene daha vermeniz lazım. 30 yaşına kadar soyut konular üzerine çalışmak ister misiniz? Eğer öğretmenlik de yapamayacağınızı düşünüyorsanız daha sosyal bölümler yazmayı düşünmeyi deneyebilirsiniz.

10 thoughts on “Matematik Bölümünü Seçmeden Önce 4 Şeye Dikkat Edin

  1. Ben ankara üniversitesi matematik bölümünde okuyorum akademisyelik düşünüyorum ingilizce olduğu için dokuz eylül üniye geçmeyi düşünüyorum ama çok kararsızım yardımcı olursanız çok sevinirim şimdiden teşekkürler

  2. bence kararsız kaldığın konu ingilizcesiyse geç derim. odtü matematikteyim ve açıkçası çok da ingilizce gerektirmiyo belli standar kelimelerin dışına çıkılmıyo onları da öğrenmek çok zaman almaz

  3. ACİL ! matematik bölümü okuyup formasyon ile öğretmen olmak istiyorum bilgilendirir misiniz? okuması çok mu zor, formasyon almak zor mu vs. şimdiden teşekkür ederim

    • Okumak zor mu sorusuna sitede yeterince cevap verdik. Formasyon ile öğretmen olmak için matematik bölümüne gidilmez. Öğretmen olmak istiyorsanız öğretmenlik okumanız daha mantıklı.

  4. merhaba ben matematiği sevmiyorum,aslında yapabildiğim zaman seviyorum. Sizce matematik bölümünü iş imkanları çok olduğu için tercih etmeli miyim ?

    • Kesinlikle tercih etme. İş imkanları o kadar da kendisine katlanılacak kadar iyi değil açıkçası. Bölümü sevmediği için okulu uzatan ve hayattaki enerjilerini kaybeden çok öğrenci var maalesef.

  5. Öncelikle soruma yanıt verdiğiniz için teşekkür ederim.ben 12.sınıftan bu sene mezun oldum.Üniversite tercihlerini seneye yapacağım.Ancak alan seçimi konusunda çok kararsızım.Sizce eşit ağırlık bölümü mü daha iyi yoksa sayısal mı? Biliyorum bu soru aslında bu siteyle pek alakalı değil.Ancak dediğim gibi çok kararsızım. Dersanedeki danışman hocamla bu konuda konuştuk fakat yeterince ikna olamadım.Liseden sayısal bölüm ile mezun oldum ama fizikte zorlanıyorum diğer yandan da coğrafya ve edebiyat derslerini de kolaylıkla yapabiliyorum.Üniversite için de boğaziçini istiyorum ama sayısal bölümle boğaziçi biraz zor gibi.Sayısal bölümünü de daha çok meslek var diye tercih etmiştim.Eşit ağırlıkta biraz daha iyiyim ama yapabileceğim meslek sayısı az. Sizin önerebileceğiniz bir çözüm yolu var mı? Lütfen bana yardım edin!

Bir Yorumda Bulunun.

