Amerika’da Lisans Okuma

Standard


“Gitsem mi, gitmesem mi?” sorusuna değinmiştim bir önceki yazıda. “Gitmesem” tarafına ağırlık yaparak bu soruyu zorlaştıran bir argümanı değerlendirmiş ve bir şekilde yanıtlamıştım. Şimdi de, aynı soruya ilişkin diğer birtakım yaygın düşünce ve endişelerden bahsedeyim:

“Belirsizlik” doğal olarak ciddi bir korku oluşturuyor. Daha açık bir ifadeyle “ne bulacağını, ne göreceğini bilmiyor olma”. Elbette benim burada yapmak istediğim bir şey de, bu yazıları okuyanların zihinlerinde doğruya mümkün olduğunca yakın bir Amerika (ya da daha az iddialı olayım, MIT) imajı oluşturmak. Bu konuda yazmaya devam etmeyi umuyorum. Şimdilik ise, bunun bir özel haline değinmekle yetineceğim: En geniş ifadesiyle “geçim durumu” veya “parasal durum”.

Kişilerin harcama alışkanlıkları çeşitlidir gerçi, ama ben kendi adıma bu biçim bir sorunla çok ciddi bir düzeyde karşı karşıya gelmediğimi söyleyebilirim. Ben ailemden, MIT’nin hesapladığının çok altında bir destek aldım ve ihtiyaçlarımı karşılayabildim elhamdulillah. Fakat bu tabii ki, TÜBİTAK bursu ile Bilkent bursunun birleşiminden gelen zenginlik ve refaha tekabül etmeyebilir🙂

Anladığım kadarıyla bir de, başvuru sürecinin bizzat kendi zorluğu ve çetrefilligi de vazgeçirici bir faktör olabiliyor. Doğrudur, Amerikan üniversitelerine başvurma prosedürü pek standard değildir, Türkiye’deki okul yıllarınızda alıştırılmış olmadığınız bir yapısı vardır ama olimpiyat yapan ortalama bir öğrencinin çalışkanlığına meydan okuyacak kadar da zor değildir asla. Başvuru sürecinde para harcanması var bir de: ben başvurularımı bitireli iki seneyi geçtiği için cok net hatırlamasam da, (merak edenler için söylüyorum) 400 dolar gibi bir toplam anımsıyorum.

Son not olarak söyleyeyim: Bu -can sıkıcı olsa da- ufak noktaların, başka özel gerekçeleriniz yoksa, buralara ‘gelmeme’ye sebep olacak kadar geçerli olmadıklarını düşünüyorum.

Bir Yorumda Bulunun.

