Neden Matematik Bölümü Yazılıyor?

Standard


Çok profesyonel bir anket değildi ama, yine de az çok bazı gerçekleri yansıttığı kanaatindeyiz. Toplam 55 kişi oy kullanmış.

1- Matematik çalışmayı ve yeni birşeyler bulmayı istediğim için 32.73% (18 oy) :
Bu seçenekte insanlara matematik anlatmayı seviyorum kısmı yok. Belki çok benzediği için 2. seçenekten ayırtedilememiş olabilir. Fakat matematik alanında çalışan birçok akademisyen ve akademisyen adayında baş gösteren en büyük hastalıklardan biri öğrencilerin dilinden anlamamaya bağlı olarak onlara birşeyler katamama ve matematiği sevdirememe. Birçok akademisyen, matematiği seviyor olabilir ama bu sevginin bir adım ötesi başkalarına da sevdirme kaygısına sahip olmaktır diye düşünüyorum.

2- Matematik çalışmayı, birşeyler bulmayı ve de insanlara matematik anlatmayı sevdiğim için 20% (11 oy) :
Bir önceki seçenekten farklı olarak başkalarına matematik anlatabilen arkadaşlar bu seçeneği işaretlemiş. Matematik yada diğer bilim alanlarında öncülük eden insanların sadece kendilerini değil aynı zamanda arkalarından gelen bilim insanı adaylarını da düşünmeleri önemli bir ahlaki değerdir.

3- Matematiği seviyorum, matematikte birşeyler bulma iddiasında değilim ama insanlara matematik anlatmayı seviyor ve istiyorum 18.18% (10 oy) :
Matematik bölümünü tercih eden öğrencilerin bir kısmı matematiği severek gelmesinin yanında ileri düzeyde matematik öğrenmede zorluk çekiyorlar. Bu kısım, akademik olarak ilerlemek istemese de başarılı bir matematik öğretmeni olabilecek kapasitede olabiliyorlar. Matematik Bölümleri‘ne düşen vazife bu kategorideki öğrencileri 4 senelik lisans eğitimi boyunca matematikten soğutmamak, donanımlı birer matematik öğretmeni olmalarını teşvik etmek ve böylece
liselerde daha başarılı matematik öğretmenleri ve dolayısıyla daha verimli matematik dersleri elde edilmesine yardımcı olmaktır.

4- İyi bir üniversitede matematik okumayı, daha düşük üniversitede istediğim bölümü okumaya tercih ettiğim için 29.09% (16 oy) :
İyi üniversitelerin matematik bölümlerinin azımsanamayacak bir kısmını bu gruptaki öğrenciler oluşturuyor. Bu öğrencilerin bir kısmı başka bölümlere geçiyor yada geçmeye çalışıyor. Kalan kısmı bir şekilde bölümü bitrimeye çalışıyor ama matematikten ve matematiksel ispatlardan hoşlanmadığı için bölümü bitirmesine yardımcı olacak yeterli motivasyona ulaşamıyor. Bu kategorideki öğrenciler Matematik bölümlerinin nedense umurlarında olmuyor. Halbuki sayısal zekaya ve belli bir altyapıya sahip bu öğrenciler az bir çabayla farklı dallara yönlendirebilir. Bir çok Fen Edebiyat matematik bölümü ders programında öğrencileri sayısal derslerle boğmamak için seçmeli dersler dahil edilmiş durumda. Bu seçmeli dersleri belli bir alana yoğunlaşarak alan öğrencilere Psikoloji, Sosyoloji, Felsefe, Ekonomi, Sinema veya Güzel Sanatlar gibi ilgilerini çekebilecek bölümlerle “Yan Dal” yapabilme seçenekleri sunulabilir. Programında ilgisini çeken dersler olan öğrenciler dolaylı olarak da olsa matematik derslerini en azından geçecek kadar çalışabilme motivasyonu bulmuş olur.

Bir Yorumda Bulunun.

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s