Yatay Geçiş

Standard

Yatay geçiş her öğrencinin düşündüğü, hayalini kurduğu, yapmak zorunda kaldığı veya son çare olarak başvurduğu bir yoldur. Fakat göründüğü kadar kolay olmayabilir. İç transfer ve dış transfer diye ikiye ayrılır. İç transfer aynı üniversitede bölüm değiştirme demektir, ve dış transfere göre daha kolaydır. Biz burada iç transferden bahsedeceğiz.

Başvuru için en önemli şart başvuru yaptığın andaki ortalaman. Başvuru yapabilmek için bölümün belirttiği minimum ortalamayı yapabilmen gerekli. Fakat bu ortalamayı yapan herkesi almıyorlar. Bölümün ayırdığı kontenjan kaç kişi ise ,genelde 2-3 civarı olur, başvuranlar arasından işte o ilk 2-3 ünü alıyorlar. Genelde mühendislik gibi çok tercih edilen bölümlerin istediği ortalamalar 4.00 üzerinden 4.00 e çok yakın oluyor. Diğer bölümlerin ise 3.00 hatta 2.00 civarında olabiliyor.

Bir de bazı bölümler bazı zamanlar ek şart koyuyorlar, bu mülakat yada farklı bir istek olabilir. Bütün bu detayları öğrenmek için google a “X üniversitesi iç transfer başvuru şartları” yazın. Oradan istediğiniz bilgiye ulaşamazsanız, transfer olmak istediğiniz üniverstedeki bölümün web sayfasına girin. Bölüm Başkanını bulun. Email adresini alın. Düzgün bir email adresinden (crazyboy falan değil de isim-soysim@gmail gibi birşey olursa daha iyi olur) hocamıza bir cümle ile kendinizi tanıtıp bulunduğu bölüme iç transfer şartlarının neler olduğunu sorun. En doğru bilgiyi her zaman kaynağından öğrenirsiniz.

ÇOK ÖNEMLİ NOT: X üniversitesi yazarak aramayın. X yerine gitmek istediğiniz üniversitenin adını yazın!.

ÇOK ÖNEMLİ NOTLA ALAKALI NOT Bu ve yukarıdaki notlar, gerek görüldüğü için sonradan eklenmiştir.

24 thoughts on “Yatay Geçiş

      • admin ben marmara ve yıldız teknik başvuru yaptım marmara 23 temmuzda açıklıyor ve 24 temmuzda kayıt yapıyor diyelim ki maramara geldi ve kayıt yaptırdım fakat daha sonra yıldız geldi ve ben de yıldız istiyorum marmaradaki kaydımı silebilirmiyim ????

      • Teknik olarak öğrenci istediği zaman kaydını sildirebilir. Yine de kayıt yaptırırken sekreterliğe bir sorsanız iyi olur. Belki üniversitenin bilinmedik bir kuralı olabilir.

  1. admin istanbul ünv. iktisat fakultesi sıyaset bılımı ve uluslararsı ilişkilere yatay gecıs yapmak istiyorum. yabancı dıl yeterlılık sınavına gırmem gerekıyor mu? arastırdım fakat bi bilgiye ulasamadım

  2. merhaba ben size bir şey danışmak istiyorum. ben Çanakkale 18 mart üniversitesi meslek yüksekokulunda halkla ilişkiler ve tanıtım bölümü 2 sınıf öğrencisiyim. İstanbul üniversitesine yatay geçişle 4 yıl okumak için geçebilir miyim? yoksa 2 yıl okuduğum için 2 yıllığa mı geçiyorum bana detaylı bilgi verir misiniz?

  3. tarih 1.sınıfım başka bir üniversitenin tarih bölümüne geçmek istiyorum. sınav puanım 367 gaziyi küsuratla kaybettim, ortalama çok önemli mi?

  4. Merhaba ben bu sene ygs ye gireceğim dil okumak istiyorum deneme sınavlarına puanım oldukça iyi çok şükür .. evliyim ve istanbuldan başka yerde okuma imkanım yok malesef istanbul üniversitesi , Marmara Üniversitesi ve Yıldız Teknik Üniversitesi Fransızca yada Almanca okumak istiyorum , mütercim-tercümanlık , öğretmenlik , dili ve edebiyatı farketmez .. fakat şöyle bir sorunum var bunların hepsi lys 5 e Fransızcadan yada Almancadan girmiş olma şartı koşuyor , ama ben ingilizceden gireceğim , diyeceğim şu ki ben bu sene istanbul dışı bir şehir yazsam dişimi sıkıp bir sene orda okuyup puanlarımı notlarımı iyi tutsam sonra istanbuldaki bir üniversiteye geçiş yapabilirmiyim ? evet böyle sorunca normal bir soru geçiş yapabilirim fakat diyelim mersin üni almanca mütercim tercümanık bölümüne yerleştim bir sene okudum notlarım ortalamam yüksek marmara üni almanca mütercim tercümanlık bölümüne geçiş yapabilirmiyim ? mersin lys5 ingilizceden alıyor ama marmara ly5 almanca şartı koşuyor ? umarım sorumu açıklayabilmişimdir😦

    • Sizinle çok sevdiğim bir meslektaşımın tavsiyesini paylaşıyorum:
      Yatay geçiş daima son çaredir. Hiçbir zaman garanti değildir. Gittiğiniz üniversitede çok çalışsanız da bazı aksilikler olabilir. Olmadık bir hoca olmadık bir sınav yapar, (mesela anlatmadığı yerden sorar) pek çok öğrenciyi dersten bırakır. Dersten kalır ve yatay geçis hakkınızı kaybedersiniz. Yahut bölüm birincisi olursunuz da hiçbir üniversite kontenjan açmaz. Bence bunlardan daha iyisi eğer mümkünse (ve bu bir seneye mal olsa da) Fransızca veya Almancayı en azından o bölüme yerleşecek kadar öğrenmenizdir, böylece hem riske girmemiş hem de eşinizi yalnız bırakmamış olursunuz.

  5. Ben 19 mayis iktisattan akdeniz kamuya gecmek istiyorum ama oncelik universte not ortalamasimi girdigim osym puanimi benmnot ortalamasi tutmuyo ama 25 puan fazlam var cvp verirseniz memnun olurum🙂

  6. ben çankırıda hemşirelik okuyorum gazi ankara yada yıldırım beyazıta geçiş yapmak istiyorum ortalamam 3.80 çankırıdaki okulum yüksekokul ankaradakiler fakülte geçiş yapabilirmiyimm????

  7. merhaba ben felsefeden yada sosyolojiden psikoloji bölümüne geçiş var mı onu öğrenmek istiyorum.Yardımcı olurmusunuz.

  8. merhaba ben bu sene önlisans işletme yönetimine başlıycam uludağ üniversitesinin myo’ları arasında yatay geçiş yapmak istiyorum. Şimdi yerleştiğim okulda ne kadar süre okumam lazım ki yatay geçiş hakkım olsun. eylül de üniversiteler eğitime başlıycak ya ben en yakın hangi ayda başvuru yapabilirim? şimdiden çook teşekkür ederim cevabınız için.

  9. merhaba arkadaşlar ben matematik bölümünden hangi bölümlere geçebileceğimi öğrenmek istiyorum .ortalama şartı aranıyorsa çok düşük bir ortalamam var ve istanbul üniversitesinde okuyorum

Bir Yorumda Bulunun.

