Neden Kimse Dersimi Dinlemiyor

Standard


Öğrenciler genelde bütün matematik derslerinde sıkılır. Bu beklenen birşey zaten. Amacımız bu sıkılma olayını minimuma indirmek.

Bir önceki yazımızda sınıftaki öğrenci tiplerinden bahsetmiştik. Dersin daha eğlenceli olması birkaç farklı öğrenci kitlesine bağlı. Burada <öğrenciler bir odun kadar aptal> yazısındaki  öğrenciler üzerinden gideceğiz. Buradaki öğrencilerin dikkatini 5 farklı şekilde çekebiliriz.

1- Ezberden kurtarıp konudaki ana fikrin nerden geldiğinden bahsetmek:
Matematik formullere değil mantıksal ispatlara dayanan bir bilim dalı. Dolayısıyla her bulduğumuz fikrin ispatını yaparak ilerliyoruz. Dersler genel olarak tanım-teorem-sonuç üçlüsünde ilerliyor. Öğrenciler teoremlerin ispatlarının nasıl olduğunu çoğu zaman merak etmiyor. İspatı bilmeyince konunun arakasındaki sezgisel mantığı sahiplenemiyor. Ders teorem ve tanım ezberine dönüşüyor. Dolayısıyla çözülen sorulardaki vurucu fikirler aklına gelmiyor yada düşünmek istemiyor.

Bu döngüden öğrenciyi kurtarmak için ispatlardaki metotları damdan düşme vermemek gerekir. Neden bu metotu kullandığımızı açıklamak, ispattaki “trick” noktalarını sanki bir sır veriyormuş gibi öğrencilerle paylaşmak gerekir. Bu şekilde öğrenciyi teoremle yaptığımız savaşta kendi tarafımıza çekmiş oluruz.

2-  örnek çözme

3-  somut uygulama gösterme

Bir Yorumda Bulunun.

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s