Matematikte Hangi Üniversiteler Daha İyi

Standard


Türkiye deki belli başlı üniversitelerin lisans programları uluslararası standartta cok mükemmel olmayabilir. Fakat yine de bazı üniversiteler iyi matematikçi yetiştirmeye devam ediyorlar. Üniversitelerimizi kötü ve iyi diye iki gruba ayırmak son derece korkunç bir hata olur. Üniversitelerin kendilerine göre iyi ve kötü yanları olabilir ve oluşturulacak bu avantajlar-dezavantajlar listesi de kişisel tercih ve zevklere göre fazlasıyla değişkenlik arz edebilir.


O yüzden burada şahsi fikirlere girmeden bazı üniversitileri kıyaslamaya çalıştık. İstenilmeden girilmiş hatalı bilgiler olabilir, dileyen arkadaşlarımız üniversitelerin sitelerine göz atabilirler.

Boğaziçi ve Bilkent in matematik bölümlerini detaylı bir şekilde linkteki tabloda karşılaştırmaya çalıştık.(tabloyu görmek için tıklayın)


Üniversitelerin daha çok hangi alanlarda çalıştıklaına dair de bir tablo çıkardık. Burada işaretlediğimiz alanlar hocalarımızın çalıştığı konu olmayabilir, hocalarımızın konuları ve çalıştıkları problemler karışık ve çok çeşitli olabiliyor fakat üzerinde çalıştıkları konuları içeren alanları işaretledik. Bazı hocalarımız birden fazla alanda çalışıyorlar bunu da göz önüne aldık. Tabloda hangi alanda kaç hocanı çalıştığını gösterdik. Dileyenler üniversitenin internet sayfasından bu hocalarımız hakkında detaylı bilgiye ulaşabilirler.(tabloyu görmek için tıklayın)

21 thoughts on “Matematikte Hangi Üniversiteler Daha İyi

  1. Ben matematik bölümü okumak isteyen bir öğrenciyim.
    Hangi üniversite ye gitsem daha iyi olur detaylı bir şekilde araştırmak istiyorum.
    Bu konuyla alaklı bizleri aydınlatırsanız sevinirim.

    • Sevgili Berk Emre burada şu üniversite iyi şu üniversite kötü diyemeyiz. Sizin matematik geçmişinizi, kaç puan alacağınızı bilmediğimiz gibi üniversitelerin puan sınırlarını da takip etmek siz değerli öğrencilerimize kalan bir görev. Bu yazıda Editörümüz ihate3d, matematik bölümü seçim kriterlerine olabildiğince geniş yelpazede ışık tutmaya çalıştı. Bundan sonrası sizin özel planda vermeniz gereken bir karar diye düşünüyorum. Bir üniverisite bir kritere göre iyi iken başka bir kritere göre kötü olabilir.

  2. uludag matematik bitirdim ve işsizim hocamızın bize derste soylediği aynen şuydu 100 tane problem var bunları satır satır ezberleyeceksiniz sorular bunlardan çıkıyor ve 1 problem 3 4 sayfa tutuyor hepsini ezberledim ama bir adımı unutmuşum not vermedi kaldım okul bir yıl uzadı tek dersten çıkınca da zaten 3 yıldır işsizim o aptal hoca beni geçirse sanki ne olacaktı matematikden hiçbirşey öğrenemedim çünkü hep ezberdi eğitim sürekli ezber soruluyordu beynim sulandı.

    asla ve asla uludag uni secmeyin okul cok kotu kalıtesız

  3. Matematik bölümünü özel üniversitede okumak daha avantajlı mıdır?
    Matematik bölümü okumak isteyen ama bitirdiğimde dersaneci olmak istemeyen biriyim…
    Bilkent ya da Yeditepe hakkında ki görüşlerinizi öğrenebilir miyim?

    • Selam, öncelikle çok aydınlatıcı bir blog olmuş inşallah tüm ilgililere ulaşır. Temel bilimler ile ilgili bölümlerin ki bu özellikle matematikse üniversitenin çok fark etmeyeceğini düşünüyorum sonuçta Boğaziçi de x+0 = x diyor diğerleri de🙂 (Mühendisliklerde laboratuvar, deney olduğu için üniversite önemlidir.) Ayrıca İngilizce bilmeme rağmen gidipte temel bilimi/dili ana dilimden daha iyi anlayamayacağım bir dilde öğrenip canımı sıkmak istemem. Bu görüşlerime katılır mısınız? İstanbul üniversitesi matematik bölümü sizce köklü, saygın ve değerli bir bölüm diyebilir miyiz? (Yukarıda o kadar şey söylememe rağmen bunu sormak olmadı da neyse🙂 Şahsen tahta başında yahut kalem kağıt ile oturup matematikle uğraşmayı seven biriyim ancak bireysel olarak (para kazanma ve hobi) finansal/sermaye piyasaları ve bilgisayarla uğraşan birisiyim… Ancak matematik ağır basıyor yani ne hobi nede para aracı sadece amaç olarak görünüyor bana…sanırsam matematik benim için doğru bir tercih olacak ?
      Bu arada mezunum.

      • Merhaba Gürkan,

        Uzun cevap yazmaya niyetlendim fakat vaktim olmadı. Matematik sizin için doğru tercih olur mu emin değilim ama hangi üniversiteden matematik öğrendiğinizin muhakkak etkisi olur. Ama yine de burda, şu üniversite iyi yada kötü diyemem. Saygılar.

  4. ben pamukkale üni. matematik bölümünü dusunuyorum fakat orda matematik okumak cok zormus. sizce hangısıne gıtmelıyım denızlıde yapabılır mıyım yardımcı olur musunuz?

    • ben paü matematikten yeni mezun olucak bi öğrenci olarak tavsiye etmiyorum bölüm gerçekten zor…5.senemin yaz okulunda bitirebiliyorum okulu ki bu bence iyi bile çoğu arkadaşıma göre..ancak şöyle bi durum da var okulda gördüğümüz eğitimi kesinlikle kötüleyemem yaz okuluna gittiğimz üniversitelerde okuyan arkadaşlarımıza nazaran çok kapsamlı ve kaliteli bilgi birikimine sahip olduğumuz bi gerçek her ne kadar geçemesek de dersleri paüde🙂

  5. selam ben çomü de matematik (i,ö) kazandım.ben aynı zamanda subayım.işten 17:30 da çıkıyorum dersler ise 15:30 dan 21:30 a kadar.devamsızlığı konussam hocalar anlayısla karsılarmı ve daha da önemlisi ben bu eksik dersleri derse girmeden anlayıp okulu bitirebilirmiyim.eğer cevabınız hayır ise kayıt yaptırmıcam sayın admin ,şimdiden cevabınız için tşk.ler

    • Sevgili komutanım,
      Öncelikle tebrik ediyorum, hem kazanmış olmanızı hem de okuma isteğinizi. Aslına bakarsanız, şartlarınız elverişli olsa okumanızı tavsiye ederdim. Matematik bölümü sizdeki analitik bakış açısına olumlu etkide bulunurdu.
      Belki hocalar izin verebilir yada devamsızlık problem olmuyor olabilir onu bilemem. Fakat şunu söylemem gerekiyor; matematik olimpiyatçısı değilseniz derslere gitmeden yada bilen birinden dinlemeden matematik bölümünü bitiremezsiniz. Derslere giden öğrencilerin bile bir kısmı özellikle son seneki reel analiz derslerinden dolayı bir iki sene uzatıyor.
      Selamlar

  6. Merhaba ben yıldız tekn. mat bölümünü düşünüyorum ama ingilizce bölüm olmadığı için tereddütlüyüm ne gibi kayıplarım olur?

      • ufak bi sorum daha olcak. ytü matematik %30 ing içeriyor. sizce hazırlık okumalı mıyım yoksa direk mi başlıyım. matematik bölümü okuyan tanıdıklarım hazırlık bölümünün matematik için faydası olmadığını söylüyor. sizin düşüceniz nedir?

      • %30 ingilizce ise hazırlıkla hiç vakit kaybetmeyin. Zaten matematikte çok ciddi ingilizce kullanılımıyor. Öte yandan benim gözlemlediğim hazırlık öğrencileri ingilizce öğrenmekten ziyade günlerini eğlenceyle öldürüyorlar. Bölüme olan heyecanlarını kaybediyorlar. İleride akademik ingilizceye ihtiyaç duyarsanız para verip kursa gidersiniz. Daha ciddi bir ortamda daha verimli bir şekilde öğrenirsiniz. Saygılarımla.

  7. Merhaba ben bu yıl sınava giriyorum ve matematik bölümü seçeceğim. Düşündüğüm birkaç üniversite var; Antalya, Muğla, Çanakkale, Ege ya da Mimar Sinan Üniversitesini düşünüyorum ama bunlardan hangilerinde daha iyi eğitim alırım emin olamıyorum. Bana yardımcı olabilir misiniz acaba?

    • işine karışmak gibi olmasın uludağ üniversitesi matematik bölümü . sınıf öğrencisiyim ancak önce ne okucağını bil:) şöyle ki okucağın bölüm senin matematik bilginle alakalı bir bölüm değil sürekli teorem ispatlarla saçlarını dökücek ve beyazlatıcak bir bölüm🙂 hatta üniversite hayatını yaşayamıcağın bir bölüm:) yani bu işi aşkla yaparsan eğer bir daha bırakamazsın:) şahsım adına konuşuyorum matematik olmadan yaşamayan bir insanım.ayrıca bölümü çok seviyorum .) öyle seni bölümden bezdircek hoca yok.kaç üniversite de odasına girince prof. sana kolonya ikram eder;) anladığım kadarıyla sahil kenarı düşünüyosun fakat uludağı koy aralarına derim ben🙂 mimar sinan 1 numaran olsun tabi ki:) umarım yardımcı olabilmişimdir🙂 dediğim gibi meslek seçimini iyi yap bir çok arkadaşım bölümü bırakıp gitti.sabır sabır sabır🙂 eğer inanıyosan ve sabredebiliyosan nereye gidersen git bölümü okursun bitirirsin🙂

Bir Yorumda Bulunun.

