Neden Olimpiyat Çalışayım Ki?

Standard


Diye soranlara cevaben 5 madde ile şöyle deriz:
1. Lise müfredatı son yıllarda biraz yoğunlaştırıldı. Eskiden insanlar liseyi bitirdiklerinde neredeyse hiçbirşey öğrenmemiş oluyorlardı. Mesela matematikte ne türev ne integral öğretiliyordu! Liseyi bitirip üniversiteye gelen öğrenciler türev gibi temel bir analiz konusunu bilmedikleri için ilk sene “calculus” dersinde çuvallıyorlardı. Şu an biraz daha durum iyi ama yine de çoğu lisede öğrenciler hala kapasitelerinin altında bir müfredat ile muhatap oluyorlar.


2. İyi öğrencilerin lise müfredatının yanında başka şeyler çalışmaya vakitleri ve kapasiteleri fazlasıyla yetebilir. Öte yandan lise dersleri onları doyurmadığı için zaten fıtratlarında ekstra birşeyler yapma isteği oluşuyor.

3. Kendisinde yeterli özgüveni gören öğrenciler, 4 sene dersanede sürekli test çözerek beyinlerini körelteceklerine, farklı bilim dallarına yönelerek kendilerini geliştirmeye çalışabilirler.

4. Zaten genç yaşta bilimsel bir alanda birşeyler öğrenmeye çalışanlar üniversite yaşlarında çalışanlardan çok daha başarılı oluyorlar. Ünlü matematikçiler gauss, euler hep genç yaşlarda matematik öğrenmeye başlayıp matematik tarihinde ses getirecek çalışmalar yapan bilim adamlarındandır.

5. Ayrıca matematikçi olmak isteyenlerin gerçek matematiği tatması için muhakkak olimpiyat çalışması gerekiyor. Çünkü lisede anlatılan matematik hiçbirşey fakat ezberden ibaret. Gerçek matematikte ezber yoktur, önermelerin ve özdeşliklerin doğruluğu ispatlar silsileleriyle tespit edilir.

One thought on “Neden Olimpiyat Çalışayım Ki?

Bir Yorumda Bulunun.

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s